Storebror ser dig!

Idag tänkte jag skriva om alla idiotförslag som just nu cirkulerar. Det handlar om att lagra ALLA telefonsamtal, det enda som diskuteras är om det ska vara ett, två eller flera år... sjukt. Fildekningen diskuteras av BONNIER som tycker att Internet ska vara en marknad. När en hårdrockgrupp, kommer inte ihåg vilken, stod upp i teve och visade listor på vilka som hade laddat ner deras låtar och hotade att stämma dem, rasade deras skivförsäljning, biljettförsäljning, t-shirtförsäljning, ALLT, och de fick be om ursäkt , men kommer aldrig att bli STORA igen. Hoppas Bonnier råkar ut för nåt liknande. Två varuhus i Ronneby använder de pengar jag betalar extra för maten (som ska gå till lokaler, personal, liten vinst, och i övrigt till sänkta priser) till att anställa väktare, som med Musse-Pigg-polisbilar ställer sig utanför ingången till varuhuset. Jag blir inte tryggare, om jag så säger. Det finns fler och fler exempel.


När jag kollade alla idiotiska förslag som förs fram, misstänker att de flesta kommer att införas, och INGEN protesterar inser jag att det inte ens är kul längre. STOREBRORSSAMHÄLLET låter väl inte så farligt, en storebror som ska ta hand om dig... Men detta är inte din STOREBROR, det är STATEN. Kafka, släng dig i väggen.

En stor morgontidning skriver om att ungdomsbrottsligheten inte är så farlig som den framställs. En lokal tidning hävdar motsatsen idag. Vem ska man tro på?


Under tiden fortsätter propagandan om hur otryggt det är, det krävs fler övervakningskameror, väktare när du går och handlar, var inte ute på kvällen o.s.v.


TO BE CONTINUED


Inga kommentarer: