Blogga eller leva?

När jag tittar på min blogg så ser jag ett halvfärdigt utkast till en insändare om livslångt lärande m.m. Det är påbörjat i augusti/september.


Denna blogg borde vara stendöd efter så lång paus, men en och annan "Stjärna" har ju lagt av under tiden (elakingarnas mästare Alexander någonting vem bryr sig? (Tack Google, sökte på Alex och aftonbladet) Han påstods vara så elak att han blev rädd för sig själv. Han borde läsa Maria-Pia Boethius bok "Mediatan" som bland annat handlar om Grotesken, den del som likt en invärtes puckel slukat Aftonbladets lille bloggare.



Eller som vi sa när jag var liten: Den som sig i leken ger, får leken tåla. Nåväl, jag ska under ett par dagar fundera på om detta ska vara en "dagbok", ett arkiv för idéer och insändare eller något annat... FF! (fortsättning följer)


Utanför fönstret står ett träd. Det har jag fotograferat och för att illustrera min egen förvandling visar jag två bilder på trädet med samma mellanrum som mina inlägg. Tro´fan att man förändras?

Inga kommentarer: