Lugnt i stökiga vänsterpartiet?


Den politiske chefredaktör Hans Bülow på Sydöstra Sveriges Dagblad, SSD, även kallad Sydöstran till vardags, tycker att det är lugnt i Vänsterpartiet för närvarande. Han tycker också att Vänsterpartiet har beröringsångest med regeringsmakten.

Kanske menar han att vi inte viker oss dubbla för att vara till lags. Kanske är det frånvaron av högerpolitik, att vi inte sakta vrider vår politik åt höger, så som alla de andra partierna gjort. När regeringen Alliansen försöker skriva om historien med sin upplysningskampanj mot kommunsim är det ett uselt försök att tysta en farlig motståndare, nämligen de som säger emot, de som påtalar orättvisornas framfart inom globalism, hur de s.k. kommunsitiska staternas agerande måste sättas i ett sammanhang. I grund och botten handlar det om att slå mot hela arbetarrörelsen, mot folkhemmet och solidariteten. Läs mer>>

Jag skulle kunna skriva mycket om detta men ska försöka korta ner det till en brandfackla i de lokala blaskorna. F.n. (F-n) går det tre-fyra halvsidesinsändare/debattinlägg på varje andad mening om att det finns människor som tycker annorlunda än regeringen Alliansen och alla deras medier. Ändå fortsätter många att skriva, och änny fler är innerligt trötta på hur mycket "folkhemmet" ska suddas ut. Nu börjar det dyka upp enkäter på nätet "Hur mycket ska samhället äga" i motsats till regeringen Alliasen "REA,REA, kom och köp". Ett hälsotecken!

Under tiden kan du läsa Ali Esbatis utmärkta blogg>>

Apropå lugnet före stormen:
http://www.sydostran.se/index.63710---1.html

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg att jag lade min kommentar i ett äldre inlägg därför så stoppar jag in det här också.
Syster Yster sa...

Hej Peter, Susanne Bergstedt här, från Johannishus.
Jag har en blogg som jag skriver i dagligen och jag hittade dig när jag sökte på dagens irritationsobjekt, Lisbeth Beselin :)
Jag har skrivit en del i min blogg läsa gärna, jag har även skrivit till BLT och lämnat mina åsikter på hennes debattartikel idag. Den är oförskämd och nedvärderande för hela sjuksköterskekåren. Du kan läsa artikeln här http://www.blt.se/opinion/debatt/fel-vag-hoja-sjukskoterskestatusen(6417