Ruttet och simpelt, Michaelsson!


Kenneth Michaelsson har inte bara svårt med orden. Han har också problem med bisatserna, och för att undvika missförstånd skriver jag detta sakta så att Kenneth Michalesson hinner med att läsa det.

Michaelsson påstod på torget att jag sa att ”inga kapitalister ska komma till Ronneby och tjäna pengar”. Det är skitsnack. Basta.

Jag sa ”Låt oss istället ha en aktör som kommer och säger… jag vill bygga en campingplats… så kan vi se vad den kommunala infrastrukturen kan hjälpa till med”. I bisatser definerade jag en kapitalist enligt det Kenneth skriver i sitt svar, nämligen en som vill bygga en campingplats och tjäna pengar på det. Det ’är väl inget konstigt i det men väldigt långt från vad Kenneth Michalesson pådyvlar mig. Att då tycka att jag att jag ska stå för vad jag uttrycker känns konstigt. Ruttet och simpelt, Michalesson.

Avslutningsvis ett citat: ”Man ska akta sig för att slänga ut påståenden enbart i syfte att svartmåla andra och genom skrämseltaktik försöka beskriva något man inte vet något om”

Vem kan detta vara som skrivit detta?

Peter Bowin (v) i Ronneby

Fotnot: Citatet är Kenneth Michaelssons egna ord från Ronneby kommuns Valsida på Internet. Hur vore det om du levde som lär, Michelsson?

Inga kommentarer: